Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Projekty edukacyjne

PROJEKTY EDUKACYJNE

Projekty edukacyjne w tym roku w realizują uczniowie klas drugich i trzecich. Każdy uczeń wybiera temat projektu edukacyjnego i zgłasza go wychowawcy klasy.

Wykaz obowiązujących projektów edukacyjnych

w Gimnazjum nr 2 im. Powstańców Wielkopolskich 1918/1919 w Gnieźnie
w roku szkolnym 2013/2014

JĘZYK POLSKI

  1. „Moja szkoła”-film.
  2. Dlaczego warto czytać?
  3. Zaczytani   - czytelnictwo  w Gnieźnie w 2013 roku.
  4. Polscy nobliści w dziedzinie literatury
  5. Swoją rzeczywistość w rymy oprawiam-o walorach kultury hip-hopowej.
  6. Spacer po Gnieźnie i jego okolicach - tworzymy przewodnik turystyczny.
  7. Teatr na przestrzeni wieków.
  8. Modni panowie i modne panie - metamorfozy na przestrzeni wieków.
  9. Jeden dzień z mojego życia.
  10. Od zwojów do e -booka -jak zmieniała się książka.
  11. Twórcy naszego regionu (poeci, rzeźbiarze, malarze).

JĘZYKI OBCE

  1. Angielski czy amerykański ? Różnice i podobieństwa.
  2. Szkoła w  Polsce, Wielkiej Brytanii i Niemczech.
  3. No smoking-smoking kills.
  4. Przewodnik po Gnieźnie dla brytyjskiego turysty.
  5. Szkoła brytyjska a polska- różnice  i podobieństwa w funkcjonowaniu systemu edukacyjnego.
  6. Sport w Wielkiej Brytanii.

MATEMATYKA

  1. Spotkanie z Pitagorasem.
  2. Symetria wokół nas.
  3. Szukamy proporcji.
  4. Zastosowanie skali.
  5. Bryły platońskie - siatki, modele, własności.
  6. Symetria osiowa i środkowa w przyrodzie, architekturze i codziennym życiu.
  7. Sylwetki polskich matematyków i ich wkład w rozwój nauki.

HISTORIA

  1. Zwyczaje w średniowieczu - tradycje i obyczaje średniowiecznego rycerstwa.
  2. Polskie symbole narodowe (godło, hymn, flaga) na przestrzeni wieków.
  3. Losy budynku, w którym mieści się nasza szkoła?
  4. Szlakiem Pawła Cymsa.
  5. Czy Paweł Cyms mógłby być kolegą gimnazjalisty?
  6. Bohaterowie ziemi gnieźnieńskiej.
  7. Dzieje oręża polskiego- najsłynniejsze polskie formacje zbrojne.
  8. Moda na przestrzeni XX i XXI wieku.

WOS

  1. Jak być patriotą w XXI wieku?
  2. Co Gniezno zyskało, a co  straciło na wejściu do UE?
  3. Postawy Polaków wobec inności seksualnej.
  4. Jakie nowe kraje warto przyjąć do UE?
  5. Jak młodzi ludzie spędzają  wolny czas?
  6. Czy samorząd uczniowski może być samorządny?
  7. Zainteresowania gimnazjalistów – badanie.
  8. Sąsiad znany i nieznany - mniejszości narodowe w Polsce. Gniezno miastem trzech kultur.
  9. Czy korzystamy z demokracji - udział Polaków w wyborach po 1989 roku.

GEOGRAFIA

  1. „Cudze chwalicie swego nie znacie”.
  2. Czy moja miejscowość jest atrakcyjna turystycznie?
  3. Polska - tajemnicze miejsca.
  4. Współczesne wyprawy geograficzne.
  5. Gospodarcze wykorzystanie głównych rzek Polski.
  6. Wyjątkowość środowiska Antarktydy.

BIOLOGIA

  1. Raport w sprawie dzikich wysypisk śmieci.
  2. Odnawialne źródła energii - nadzieja ekologicznego świata.
  3. Grzyby występujące w Polsce.
  4. Moje hobby - wędkowanie w Gnieźnie.
  5. Jak środki uzależniające wpływają na młody organizm?
  6. Wpływ diety czipsowo-lizakowej na rozwój gimnazjalisty.
  7. Jaka jest dieta- bezpieczna czy groźna?
  8. Czy wiesz co jesz?
  9. Wpływ dopalaczy na organizm gimnazjalisty - uzależnieniach wśród młodzieży.
  10. Zwierzęta moje, twoje i nasze.
  11. Czy możliwe jest życie na ziemi bez wody?
  12. Czy twój dom jest przyjazny środowisku?

FIZYKA

  1. Polacy w świecie - nasze odkrycia i wynalazki.
  2. Jak to działa ?(wykonanie urządzenia i omówienie jego działania z uwzględnieniem zjawisk i procesów fizycznych).
  3. Maszyny proste (wykonanie urządzenia i omówienie jego działania z uwzględnieniem zjawisk i procesów fizycznych).
  4. Optyka w przyrodzie-zjawisko tęczy, mirażu i fatamorgany.
  5. Aparat fotograficzny  dawniej i dziś.

CHEMIA

  1. Chemia w łazience.
  2. Wykorzystanie chemii w kuchni.
  3. Pokarmy zdrowe i niezdrowe. Jak odżywiają się gimnazjaliści?
  4. Sole wokół nas.
  5. Związki chemiczne w gospodarstwie domowym.

ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE

  1. Motyw nieba/piekła w sztuce.
  2. W katedrze gotyckiej.
  3. Tańce młodzieżowe.
  4. Muzyka nowoczesna.
  5. Wspaniały świat muzyki.
  6. Muzyka XXI wieku.
  7. Moda wokół nas.

INFORMATYKA

  1. Nowoczesna technologia to szansa na rozwój czy samozagładę?
  2. Internet - historia powstania, jego rola we współczesnym świecie.

ZAJĘCIA TECHNICZNE

  1. Motoryzacja - samochody dawniej i dziś.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

  1. Czy boks to kontrowersyjna aktywność sportowa?
  2. Wybitni piłkarze Gniezna.
  3. „Nasz własny kawałek raju”- miejsce w najbliższej okolicy, które można wykorzystać do aktywności fizycznej.
  4. Czy  parkour może być sposobem na zachęcenie młodych ludzi do uprawiania sportu?
  5. Najtrudniejszy pierwszy krok - pierwsza pomoc.
  6. Moje zdrowie to moje życie. Czy wiesz jak dbać o zdrowie?
  7. Gnieźnieńscy sportowcy po II wojnie światowej.
  8. W zdrowym ciele zdrowy duch - zdrowy styl życia a efektywność uczenia się.
  9. Czy aktywność sportowa to przymus czy przyjemność?
  10. Żywienie a sport.

Karta oceny projektu edukacyjnego Pobierz plik (doc)

Deklaracja przystąpienia ucznia do realizacji projektu  Pobierz plik (doc)

 

Więcej informacji na temat realizacji projektów edukacyjnych udzielają p. Ewa Bubacz i p. Magdalena Sawilska.

 
Valid XHTML 1.0 Transitional
Valid CSS!
LDR Interactive Technologies